Kašel - jak na něj
     Když se řekne kašel, většina z nás si vybaví více či méně banální onemocnění, které na vlastní kůži několikrát zažil. Ale není to tak zcela pravda. Kašel může mít mnoho příčin...
  Více »
Nachlazení
     Rýma a nachlazení patří mezi nejběžnější nemoci na světě. Může je vyvolat více než 200 známých virů. Příznaky trvají většinou asi jeden týden...
  Více »
Když bolí v krku
     „Bolest v krku“ provází řadu různých onemocnění a téměř jistě se s ní setkal už každý z vás...
  Více »
Štíhlá linie
     Snad každý zažil v životě období nespokojenosti s vlastním tělem. Trápí nás kila navíc, ale i ta chybějící. Krásné a štíhlé tělo se pro nás stává cílem stále častěji...
  Více »
Opary - jak na ně
     Opar je infekční onemocnění způsobené herpetickým virem. Současná medicína zná 6 typů těchto lidských virů...
  Více »
Proč se tolik liší doplatky na léky v různých lékárnách
     Systém cenotvorby léčiv v ČR je poměrně složitý a nepřehledný. Je svázán několika regulačními mechanismy, z nichž nejdůležitější jsou...
  Více »


 
  Návrat zpět »
Jak to je s platností receptu?

Jistě víte, že v lékárně si některé léky můžete koupit a jiné získáte pouze proti lékařskému předpisu. Takový recept musí být vystaven podle jasně stanovených pravidel a má omezenou platnost. Obecně platí 14 dní včetně dne vystavení. Pokud jsou na něm předepsána antibiotika, je nutné je vyzvednout do 3 dnů a jestliže vám předpis vystaví na lékařské pohotovosti, platí pouze 24 hodin.

Můžete se také setkat s tzv. opakovacím receptem, který platí až 1 rok. Lékař na něj napíše, kolikrát si můžete s tímto jedním receptem léky vyzvednout.

Pakliže se stane, že recept postrádá nějakou formální náležitost, např. otisk razítka lékaře, vrátí vás lékárník do ordinace k doplnění. V posledních letech se velmi často stává, že není správně, resp. vůbec vyplněno rodné číslo, popřípadě vaše zdravotní pojišťovna. V lékárně vás v takovém případě požádají o předložení průkazu zdravotní pojišťovny a chybějící údaje doplní, popř. opraví. Může se stát, že průkaz pojištěnce u sebe nemáte a pak jste nuceni svou cestu do lékárny opakovat nebo se opět vrátit do ordinace ke korekci receptu. Věřte, že lékárníci toto nedělají rádi, ale jsou k tomu nuceni. Zdravotní pojišťovny totiž vadné recepty vracejí lékárně, ne lékaři, k opravě a léky na nich předepsané jim nezaplatí. Pracovníky lékáren potom čeká anabáze zjišťování správných údajů a opětovné účtování pojišťovně.

Chtěla bych vás požádat o standardní nošení průkazu pojištěnce, toho jemuž vyzvedáváte léky, s sebou při návštěvě lékárny. Nechceme vám tím rozhodně komplikovat situaci, naopak zabránit eventuálním nepříjemnostem a zbytečně ztracenému času.

Za vaši vstřícnost při kontrole správnosti údajů děkuje Mgr. Leona Štěpková.
  Návrat zpět »

Telefon:  417 825 212 E-mail:  info@lekarnamedea.cz Created by:  1studio